2023. gads ir nupat sācies, un situācija mainās tik ātri, ka ir grūti sekot līdzi visām izmaiņām. Sākot ar bitcoin un metaverse uzplaukumu un beidzot ar mākslīgā intelekta izmantošanu jau gandrīz visās nozarēs. Šīs tendences liecina, ka mēs kopā attīstāmies kā sabiedrība.
Strādājot digitālajā nozarē, kas nemitīgi mainās, mēs pielāgojamies notiekošajām izmaiņām. Tieši tāpēc tiecamies izprast aktuālās tendences, lai mūsu klienti spētu gūt maksimālu labumu, kā arī sekotu līdzi jaunumiem un piesaistītu jaunus klientus.
Šajā rakstā esam apkopojuši 10 tendences, kuras jums dos vislielāko ieguvumu un kurām būtu jāpievērš vislielākā uzmanība.
1 Radošu reklāmu izmantošana mārketinga kampaņās
Pamatojoties uz jaunākajiem zinātniskajiem pētījumiem mārketinga jomā, cilvēki dod priekšroku vizuālam saturam. Katru gadu šādu cilvēku skaits palielinās, un daudzi uzņēmumi jau izmanto video materiālus savās mārketinga kampaņās. 64 % respondentu ir norādījuši, ka oriģinālas radošās reklāmas un video ir tas, kas dod vislielāko ieguvumu.
Šai tendencei ir spoža nākotne, un tāpēc daudzi uzņēmumi mēģina to īstenot. Google, Pinterest un citi uzņēmumi iegulda līdzekļus vizuālās meklēšanas tehnoloģijā – jau tagad foto saturs atbilst 19 % rezultātu Google meklējumos. 62 % mileniāļu ir norādījuši, ka viņus visvairāk interesē vizuālā satura meklēšana, nevis citas tehnoloģijas.
Tas viss liek domāt, ka mūsu mārketinga kampaņās lielāks uzsvars tiks likts uz vizuālu saturu. Tā kā foto un video pārņem mārketinga pasauli, vai kāds var zināt, kāds būs nākotnes vizuālais saturs? Vai mēs viegli spēsim piekļūt 3D video kā filmās? Vai arī būs iespējams izvietot reklāmas metaversā? To mēs redzēsim nākotnē…
2 Personalizācija: Atslēga uz klienta sirdi
Viens no veidiem auditorijas piesaistīšanai ir mārketinga stratēģiju personalizēšana, lai apmierinātu klientu vajadzības. Mūsdienu tehnoloģijas ļauj digitālā mārketinga komandām pētīt datus, lai uzzinātu par to, kas satrauc iespējamo auditoriju. Šie rīki palīdz identificēt problēmas, lai klienti tās spētu risināt. Tas nozīmē, ka mēs spējam sīkāk uzzināt par klientu vēlmēm.
Mūsdienu patērētāji saņem dažādu informāciju no vairākiem uzņēmumu izveidotiem mārketinga kanāliem. Tradicionālais mārketings zaudē savu efektivitāti, un to aizstāj personalizēts mārketings. Personalizācija veido saikni ar klientu un palīdz pārliecināt potenciālos klientus. Tā kā 80 % patērētāju plāno iegādāties preces vai pakalpojumus no uzņēmumiem ar personalizētu pieeju mārketingam, šī ir pareizā pieeja jaunu klientu piesaistei.
3 Mākslīgā intelekta automatizācija
Tā kā e-komercijas nozare ir ievērojami attīstījusies, pateicoties Covid-19 pandēmijai, vairums pirkumu tiek veikts internetā. Šādu pirkumu procentuālā daļa 2021. gadā sasniedza 58,4 %, un šis rādītājs katru gadu palielinās. Tas liecina, ka digitālais mārketings ir ļoti svarīgs patērētāju piesaistei tirgū, kur valda konkurence.
Ko no tā var gūt digitālais mārketings? Mārketinga speciālisti var attīstīt klientu profilu un plānot pieprasījumu pēc produktiem ar mākslīgā intelekta palīdzību, tā nostiprinot uzņēmuma zīmolu un uzlabojot pārdošanas rezultātus.
Izmantojot mašīnmācīšanās rīkus, varat identificēt sociālo mediju zīmolus un piedāvāt dažādas mārketinga vadlīnijas platformas lietotāju sasniegšanai. Tikpat svarīgi ir atcerēties, ka cilvēciskajam aspektam mārketinga jomā ir izšķiroša nozīme. Tieši tāpēc šī tehnoloģija būtu jāizmanto, lai uzlabotu mārketinga rezultātus, nevis aizstātu cilvēkus, kas izmanto šādus rīkus.
4 Reāllaika jeb tiešsaistes video
Video ir ļoti iedarbīgs veids, ko var izmantot dažādās uzņēmējdarbības situācijās. Reāllaika video mārketinga jomā pašlaik ir ārkārtīgi populāri. Šīs nozares finanšu rādītāji 2022. gadā sasniedza vairāk nekā 70 miljardus ASV dolāru. Šāds saturs ir arī ļoti populārs patērētāju vidū – par to liecina fakts, ka cilvēki reāllaika saturu skatās trīs reizes ilgāk nekā iepriekš ierakstītu saturu.
Saskaņā ar HubSpot veikto izpēti tieši ar īso video palīdzību 68 % klientu uzzina par jauniem produktiem un pakalpojumiem. Pievienojot reāllaika elementu, video kļūst intriģējošāki. Turklāt, tā kā auditorija piedalās video izveidē, skatītāji var ietekmēt tā saturu, nevis tikai pasīvi vērot.
Ar reāllaika video palīdzību varat piesaistīt sociālo mediju auditoriju Facebook un Instagram. Šādi video ir vislabākā izvēlē, jo klientiem var parādīties FOMO – Fear of Missing Out jeb bailes palaist ko garām. Skatoties šādus video, klienti zina, ka viņiem nebūs citas iespējas uzzināt visjaunāko informāciju par jūsu produktu.
Video joprojām ir vislabākā izvēle, lai iesaistītu un piesaistītu jaunas auditorijas. Nākotnē daudz uzņēmumu turpinās veidot video saturu, lai veidotu saikni starp zīmoliem un patērētājiem, jo īpaši VR un AR saturu.
Šīs tehnoloģijas jau tiek izmantotas, tomēr zīmolu jomā tās vēl ir kas jauns, kas jāintegrē uzņēmumu mārketinga stratēģijās. Pandēmijas laikā zīmoli izmantoja VR un AR, lai veidotu virtuālus piedzīvojumus un iesaistītu klientus. Lai gan pētnieki izsaka pieņēmumu, ka VR un AR nekad neaizstās personīgi gūtu pieredzi, šie rīki noteikti nezaudēs savu aktualitāti kā galvenie instrumenti video mārketinga speciālistu arsenālā.
5 Lietotāju veidots saturs
To sauc arī par USG (User-Generated Content), un šo saturu veido klienti, kas ar to dalās sociālajos portālos. Daži piemēri ir foto, video, blogu raksti, atsauksmes, u. c. Visiem USG veidiem ir liela ietekme uz potenciālajiem lietotājiem brīdī, kad tiek izdarīta izvēle par pirkumu. Šo mārketinga taktiku uzskata par visiedarbīgāko pārdošanas rezultātu uzlabošanas ziņā. Tas liecina, ka šai tendencei ir patiesi spoža nākotne.
USG saturs ir kā antidots, jo skatītāji vēlas autentisku saturu un patērētājiem ir apnikuši retušēti attēli un klikšķēsmas.
Kopumā USG saturam ir ļoti daudz priekšrocību. Pat pārāk daudz, lai tās visas uzskaitītu. Klienti, kuriem ir pozitīva pieredze mijiedarbībā ar zīmoliem, ir motivēti ar to dalīties. Šis ir īstais brīdis, kad klienti var īpaši ietekmēt savus ģimenes locekļus, kā arī draugu un paziņu loku. Šādas atsauksmes klientam rada maz izdevumu, bet ir viens no visefektīvākajiem veidiem, kā paplašināt klientu datu bāzi.
6 Veiklais mārketings
Šī veida mārketings ir vērsts uz sadarbību, elastību un kopainas izmaiņām. Veiklā mārketinga mērķis ir ātri pielāgoties tirgus izmaiņām, klientu vajadzībām un tirgum, kurā valda konkurence.
Šāda mārketinga gadījumā komandas lielākoties strādā sprinta režīmā, testējot mārketinga stratēģijas un taktiku. Mārketinga speciālisti veikli apkopo atsauksmju datus un izmanto šo informāciju mārketinga kampaņu un stratēģiju uzlabošanai.
Kāpēc šis mārketinga veids sasniegs popularitātes kalngalu tieši šogad? Tā kā mārketinga joma attīstās īpaši ātri, lielu notikumu paziņošana aizņem daudz laika. Tas liek ātri plānot novecošanās gadījumā – kas bija populārs gada sākumā, jau aprīlī var būt zaudējis aktualitāti. Veiklā mārketinga speciālisti naski pielāgojas, spējot pareizi sniegt informāciju un īstenot iecerēto stratēģiju.
7 Nevainojama klientu apkalpošana
Ja saglabājat uzticību kādam zīmolam, kurš savu produkciju pārdod dārgāk nekā konkurenti, iespējams, izvēlaties šo uzņēmumu klientu apkalpošanas līmeņa dēļ. Jūs neizvēlaties konkurentus, jo zināt, ka attiecīgā uzņēmuma produkti vai pakalpojumi ir ideāli un tieši tas, kas jums ir nepieciešams.
Pētījumi liecina, ka gandrīz visās nozarēs 25 % klientu izvēlas maksāt par 10 % vairāk, ja zina, ka saņems izcilu apkalpošanu. Kad izveidojat saikni ar klientiem un gūstat viņu uzticību, konkurentiem ir grūti pārliecināt jūsu klientus.
Klienti arī vairāk tiecas izvēlēties zīmolus, kas, iespējams, pieļauj kļūdas, bet piedāvā izcilu klientu apkalpošanu. Pamatojoties uz šo informāciju, ir svarīgi ieguldīt līdzekļus klientu apkalpošanas kvalitātē pat tad, ja jāpārvar dažādi šķēršļi.
8 Influenceru specializācija
Šī tendence izsaka visu. Influenceru turpinās specializēties noteiktās nozarēs vai nišās, palielinot uzņēmumu pieprasījumu ikvienā uzņēmējdarbības vertikālē. Visticamāk, mainīsies arī izmantotā valoda. Daudzi influenceri sevi šobrīd sauc par satura veidotājiem un uzskata sevi par profesionāļiem.
Turklāt, mēs arī novērosim mikro un nanolīmeņa influenceri uzplaukumu. Tā kā patērētāji vēlas saņem sev atbilstošāku un autentiskāku saturu, mārketinga un sabiedrisko attiecību speciālisti var sākt pievērsties tieši šādiem influenceriem. Mazāka līmeņa ietekmētājiem ir labāka un vērtīgāka iespēja sazināties ar savu auditoriju, kas dod ievērojamu rezultātu.
Pēdējo 12 mēnešu laikā 76 % gadījumu ir tikuši iesaistīti nanolīmeņa influenceri, kam patērētāji vairāk uzticas zināšanu, klientu apkalpošanas un produktu apskatu ziņā. Kad zīmoli izmanto šo paņēmienu savās mārketinga kampaņās, mazie influenceri ir laba izvēle nelielu auditoriju piesaistei un pārdošanas rezultātu palielināšanai.
9 AI iesaiste auditorijas palielināšanai
Artificial Intelligence jeb mākslīgais intelekts pakāpeniski kļūst par rīku, kas maina dažādas nozares. Uzņēmumi šo rīku jau aktīvi lieto, lai gūtu lielāku peļņu vai pēc iespējas samazinātu zaudējumus. Mārketinga jomā mākslīgais intelekts var palīdzēt segmentēt un veidot dažādas auditorijas.
Mākslīgā intelekta vadīti rīki segmentē potenciālo klientu mērķauditoriju, lai visus segmentus varētu sasniegt atsevišķi. Ar mākslīgā intelekta palīdzību mārketinga speciālisti spēj labāk izprast savu mērķauditoriju un pielāgot kampaņas, ņemot vērā iegūtos datus. Tā speciālisti spēj labāk izprast, kuri mārketinga kanāli ir vispiemērotākie klientu sasniegšanai, izmantojot īpaši veidotas reklāmas, kā arī piedāvāt pielāgotu saturu dažādiem lietotājiem.
E-komercijas uzņēmumiem mākslīgais intelekts var palīdzēt noteikt iespējamos pircējus un izvēlēties vislabāko pieeju produktu vai pakalpojumu pārdošanai, pamatojoties uz klientu sociālo un ģeogrāfisko informāciju un uzvedību sociālajos tīklos.
Kā norādījis Blueshift, 28 % sabiedrisko attiecību speciālistu izmanto mākslīgo intelektu produktu ieteikšanas procesā, bet 26 % speciālistu to izmanto mārketinga kampaņu optimizēšanai. Mākslīgais intelekts var arī palīdzēt īstenot mārketinga pārvaldību un stratēģisko plānošanu. Digitālā mārketinga procesu automatizēšana arī var būt noderīga. Tā kā mākslīgais intelekts joprojām attīstās, mēs iesakām rīkoties tā, kā to dara citi, un izmēģināt šīs iespējas.
10 Uzsvars uz sociālo atbildību
Kā liecina jaunākie pētījumi, 64 % Z paaudzes ir gatavi vairāk maksāt par tādu zīmolu precēm un pakalpojumiem, kas pārdod dabai nekaitīgus produktus. Lai gan šī auditorija ir tikai patēriņa attīstības sākumposmā, tā jau ietekmē uzņēmumu pieeju.
Kādas pārmaiņas šobrīd redzam? Patērētāji pieprasa atbildīgu pieeju no tām organizācijām, ar kurām sadarbojas. Vairāk nekā 80 % mileniāļu un Z paaudzes uzskata, ka uzņēmumiem ir jāsāk risināt sociālas problēmas. Piemēram, jāmazina dzimumu nevienlīdzība vai klimata pārmaiņas. Nākotnē uzņēmumiem sociālās atbildības elementi būs jāiekļauj mārketinga kampaņās, lai ar saviem produktiem kopumā palīdzētu sabiedrībai.
Mārketinga speciālisti maina pieeju, lai tā atbilstu sociālās atbildības iniciatīvām un lai pierādītu, ka uzņēmums uzņemas atbildību. Mūsdienās galvenais uzsvars ir uz uzticības pilnu attiecību veidošanu ar auditoriju un patērētājiem, lai viņi būtu gandarīti, atbalstot jūsu uzņēmumu. Tā kā 89 % mārketinga un sabiedrisko attiecību speciālistu plāno ieguldīt laiku sociāli atbildīgā saturā, šajā jomā būs novērojamas lielas pārmaiņas.
Šogad daudzas tendences kļūs aizvien populārākas. Neatkarīgi no tā, vai mārketinga un sabiedrisko attiecību speciālisti strādās ar reāllaika video vai klientu radītu saturu, būs jārīkojas ātri. 2023. gads mainīs šīs nozares darbību, liekot tendencēm iet kopsolī ar nākotnes attīstību.
Ja vēlies reklamēt savus produktus ar jauno mārketinga tendenču palīdzību, sazinies ar mums!
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.