RealWeb mārketinga aģentūra paziņo par Telegram reklāmas iespējām.
Klientu preces un pakalpojumus Telegram mesendžerī mēs virzām kopš šī gada jūlija. Šo piecu mēnešu laikā esam ieguvuši zināšanas un pieredzi, lai tagad varētu dalīties ar citiem.
Lielākajai daļai reklāmdevēju reklāma Telegram ir jauna parādība, kas rada daudz jautājumu un šaubu. Rakstā mēs stāstām par reklāmas nosacījumiem, iestatījumiem un mehāniku, kā arī dalāmies ar pirmajiem novērojumiem.
Kādam var šķist, ka Telegram ir Krievijas platforma, taču šāds viedoklis ir kļūdains.
Telegram izstrādātājs un uzturētājs ir Telegram FZ-LLC (Apvienotie Arābu Emirāti), kas nekad nav bijis Krievijas uzņēmums un ir atklāti paziņojis par to, ka nestāsies Krievijas Federācijas PVN nodokļu maksātāju reģistrā un tiešā veidā neapkalpos Krievijas uzņēmumus. Telegram ļoti rūpīgi seko sankciju ievērošanai un kategoriski nesadarbojas ar sankcijām pakļautām personām.
Nenoliedzami, Telegram Messenger ir vēsturiski ļoti populārs Krievijā, taču pēdējo četru gadu laikā Telegram ļoti strauji gūst popularitāti visa pasaulē, piemēram, ASV, Nīderlandē, Vācijā, Spānijā, Baltijas valstīs, Ukrainā, Kazahstānā u.c.
Telegram ir 700 miljoni aktīvu lietotāju mēnesī – 175 % pieaugums, salīdzinot ar 2018. gadu. Telegram ikdienā lieto 55.2 miljoni lietotāju.
2022. gada 1. ceturksnī Telegram bija piektā populārākā aplikācija App Store & Google Play pasaulē, trešajā vietā Eiropā un astotajā vietā Āzijā.
Telegram aplikāciju lejupielāžu skaits no 2022. gada janvāra līdz augustam katrā valstī (skaits norādīts miljonos lietotāju):
Telegram popularitāte ASV:
Pāreja no reklāmas notiek uz:
Reklāma neskar personīgos čatus, grupas vai čatu sarakstu. Reklāmas teksta garums – 160 zīmes.
Ņemot vērā Telegram ierobežojumu izmantot reklāmā ārējās saites, RealWeb klientiem piedāvā divus risinājumus:
Saskaņā ar platformas noteikumiem reklāma tiks rādīta Telegram kanālos, grupās un spēlēs ar vairāk nekā 1000+ abonentiem katrā.
Apmaksa notiek pēc CPM principa (cena par 1000 parādībām). Pašreizējā vidējā cena par CPM ir 2 EUR, palielinoties reklāmdevēju skaitam, cena augs.
Lai reklamētos Telegram, reklāmdevējam ir jābūt savam Telegram kanālam. Pirms reklāmas uzsākšanas rekomendējam izveidot kanālu (ja tāda vēl nav) un to papildināt, pirms reklāmas divu nedēļu laikā izvietojot vismaz trīs postus. Reklamējoties, paralēli ir jāturpina veidot un izvietot postus.
Tiek nodrošināta 100 % redzamība (viewability).
Reklāma parādīsies automātiski zem visu postu caurskatīšanas, lietotājam neritinot uz leju.
Lietotājs to noteikti ieraudzīs.
Mērķauditorijas segmentēšanā galvenā nozīme ir kanālu izvēlei pēc Telegram piedāvātajām kategorijām.
Telegram reklāmas kontā pieejamo uzstādījumu iespējas nav plašas – valoda, kanālu jeb tēmu uzskaitījumus un konkrētu kanālu izvēle.
Telegram reklāma pašreiz ir pieejama vienā valodā – krievu.
Svarīgs priekšnosacījums: reklāmas valoda atbilst noteiktā Telegram kanāla valodai. Reklāmas konta uzstādījumos nepieciešams norādīt to pašu valodu, kāda ir kanālos, kuros vēlaties izvietot reklāmu. Ja būs konstatētas atšķirības (piemēram, Jūs norādījāt krievu valodu, taču viens no kanāliem tiek uzturēts angļu valodā) – aktivizēt reklāmu neizdosies.
Tuvākajā laikā tiek plānotas arī citas valodas: angļu, spāņu u.c. Par šīm iespējām ziņosim.
Paralēli reklāmai ir cita lieliska iespēja Jūsu pakalpojumu vai produktu virzīt Telegram jebkurā citā valodā, izmantojot maksas postu iespējas. Par to, kā to darīt, kādas ir būtiskās atškirības un nosacījumi, lasiet mūsu nākamajā rakstā par Telegram native maksas postiem.
Telegram reklāmā GEO targeting iespēja nav pieejama. Šis apstāklis rada grūtības reklāmdevējiem, kas vēlas koncentrēties uz konkrētas valsts vai reģiona mērķauditoriju.
Ar mērķi sadalīt mērķauditoriju pa valstīm mēs saviem klientiem un partneraģentūrām veicam Telegram kanālu piederības, to auditorijas apjoma un kanālu tēmu segmentāciju, tādā veidā nodrošinot klientu reklāmu rādīšanu mērķauditorijai konkrētajās valstīs. Jā, šādā gadījumā pastāv risks, ka mērķauditorijas apmērs nebūs ļoti liels, taču reklāma tiks rādīta atbilstošas valsts auditorijai.
Kā minēts iepriekš, platforma ļauj reklamēt tikai tās iekšējos resursus – kanālus, postus un botus. Aizvest lietotāju caur linku uz mājas lapu nedrīkst.
Mūsu klientam (programmatūras risinājumu piegādātājs) jau bija kanāls ar 2+ tūkstošiem sekotāju, kurā klients izvieto saturu par tā pakalpojumiem un rīkiem, piedāvā apmācības. Veidojot reklāmu, nolēmām reklāmu sākt ar šādu pārdošanas piltuvi:
Minimālais pieļaujamais CPM (cena par 1000 parādībām ) – 2 EUR. To arī iesakām izvēlēties, kamēr vēl Telegram reklāmas tirgus nav pārkarsis.
Vairākās klientu reklāmās ar laiku ievērojām, ka klientu interesējošajos kanālos parādās arī citas reklāmas, tāpēc likmi pacēlām augstāk— līdz CPM 5–10 EUR (atkarībā no konkurences konkrētajos kanālos).
Iesākumā būs piemērots min CPM 2 EUR (ja vēlaties norādīt tikai mērķauditorijas atlasi pēc kanālu tēmām bez konkrētu kanālu izvēles), jo konkurence vēl ir zema.
Lai veidotu Telegram Ads, milzīgs reklāmas budžets nav nepieciešams (piezīme: ja reklāmdevējs vēlētos pirkt Telegram reklāmu pa tiešo, būtu nepieciešams nodrošināt 1 milj. EUR lielu depozītu un 1 milj. EUR lielu priekšapmaksu, kopā 2 milj EUR). Ar mums varat testēt Telegram reklāmu, ar gada budžetu sākot no 10 000 EUR (vidēji 840 EUR mēnesī).
Svarīgs Telegram nosacījums: viena reklāmas konta papildināšana ir ne mazāka par 3000 EUR, taču tērēt to varat visas kampaņas/līguma darbības laikā.
Reklāmas konta pieejas tiek uzstādītas, izmantojot personīgo profilu. Divfaktoru autentifikācija ir OBLIGĀTA visiem privātajiem profiliem, kuriem būs pieejas reklāmas kontam. Šādi Jūsu nauda būs drošībā.
Administratoru profilu uzstādījumos nedrīkst būt aizliegums aicināt pievienoties kanāliem un grupām: Uzstādījumi → Grupas un kanāli → Kurš ir tiesīgs mani uzaicināt → Visi
Un vēl:
Rezultāti
Telegram Ads labi strādā jaunu sekotāju (abonementu) iegūšanai Jūsu kanālam. Vidējā statistika klientu reklāmās uzrāda + 15-20 % pieaugumu nedēļas laikā.
Nesteidzieties izdarīt secinājumu, ka Telegram reklāma kanālos nederēs biznesa metriku iegūšanā. Jauno piesaistīto auditoriju nepieciešams turpināt sildīt ar ziņu (postu) palīdzību.
Lūk kādu rezultātu ieguvām B2B programmatūras rīka un apmācību pakalpojumu virzīšanā:
+ Noderīgi fakti par to, kad labāk izvietot ziņas
Nobeigumā
Telegram Ads sniedz iespēju izvietot teksta reklāmu līdz 160 simboliem atvērtajos Telegram kanālos ar 1000+ abonentiem bez saskaņošanas ar to īpašniekiem.
Kā tiek veikta apmaksa?
Nepieciešams reklāmas budžets ar vienu papildināšanas reizi 3000 EUR apmērā, kuru varat tērēt visu kampaņas/līguma laiku (+15 % servisa komisija bez PVN).
Tieši Jums būs iespēja saņemt cash-back bonusu – līdz 5 % atkarībā no budžeta tēriņiem ceturksnī.
Ja vēlaties uzsākt Telegram Ads reklāmu ar zinošu un pieredzējušu partneri, piesakieties pakalpojumam, aizpildot formu mājaslapā, vai uzdodiet mums jautājumus: sales@realweb.lv.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.