Online aptieka – farmācijas nozares stūrakmens

Par uzņēmumu: Mēness Aptieka ir viens no lielākajiem farmaceitisko un veselības aprūpes produktu vairumtirgotājiem Baltijā. Mēness Aptieka ir lielākais aptieku tīkls Latvijā. E-komercijas attīstība uzsākta 2019. gadā.

Periods : Janvāris 2019 – Oktobris 2020

Stratēģiskie mērķi

2019. - Palielināt pārdošanu internetā vismaz 7 reizes (Revenue, EUR), veicināt zīmola atpazīstamību e-komercijas vidē.
2020. Turpināt pārdošanas palielināšanu e-komercijas vidē, piedāvājot jaunus produktus tirgū.

Kļūt par farmācijas e-komercijas līderi.

Komunikācijas un performance mērķi

Iesaistīt pircēju komunikācijā ar zīmolu, radot ērtu vidi pirkšanai internetā (ērts funkcionāls, jauni produkti, pievilcīgas akcijas, piegādes veidu daudzveidība, augsts klientu apkalpošanas serviss).

Segmentēt auditoriju: “aukstā/new” , “siltā/returning” un “esošā/portfolio”, veidojot personalizētus piedāvājumus.

Stimulēt produktu iegādi (izmantojot e-komercijas uzstādījumus Google Analytics, Google Ads un dinamiskajos personalizētos piedāvājumos.

Komunikācijas mērķu risinājumi

E-komercijas moduļa uzstādīšana un konfigurēšana:

2019 gadā tiek uzstādīta ekomercija Google Analytics. Tai tiek pielāgotas visas reklāmas kampaņas.

E-komercijas uzstādīšana pavēra sekojošas iespējas:

Rezultāts: 

Revenue

2019. gada mēnesis, kurā tiek uzstādīta e-komercija
2020. gada tas pats mēnesis: pieaugums par 276 %

Pirkumu skaits

2019. gada mēnesis, kurā tiek uzstādīta e-komercija
2020. gada tas pats mēnesis: pieaugums par 193%

Reklāmu ietekme uz revenue (%)

2019. gada mēnesis, kurā tiek uzstādīta e-komercija: 32% no revenue ir no ietekmē reklāmas
2020. gada tas pats mēnesis: 84% no revenue ietekmē reklāmas

CPO (Cost Per Order) izmaiņas

2019. gada mēnesis, kurā tiek uzstādīta e-komercija
2020. gada tas pats mēnesis: samazinās par 57%

Komunikācijas mērķu risinājumi

Rezultāts:

2 gadu laikā revenue pieauga + 2179 %.

Pandēmijas ietekme uz rezultātu : apmeklējums pieauga + 277 %.

Rezultātu ietekmē arī mārketingam novirzītā budžeta būtisks pieaugums.

TOP 10 pirktāko preču grupas  pirms un pēc pandēmijas praktiski nav mainījušās.

TOP3  – uztura bagātinātāji.

TOP10 – uztura bagātinātāji (vitamīni un minerālvielas) un produkti skaistumam.

Mārketinga kanāli

Google Search, display (klasiskais remārketings aizliegts):

Reklāmu automatizācija. Tika testēti dažādi reklāmu automatizācijas risinājumi: Target ROAs, maximize ROAs, Target CPA. Secinājums - visas automatizācijas stratēģijas ir jātestē un jāanalizē to rezultāti. Ne vienmēr Google rekomendētā ROAS stratēģija sniegs labāko pārdošanas rezultātu.

Kontu struktūra. Pareizas kontu struktūras rezultātā lietotājs uzreiz atrod aktuālo informāciju par precēm ar cenām, to atlaidēm, kā arī tiek novirzīts uz meklētās preces sadaļu. Tā rezultātā samazinās CPC (cost per click) un palielinās reklāmas rādījumu skaits. Tiek sasniegts augstāks pārdošanas rezultāts pie zemāka reklāmas budžeta, jo reklāma maksimāli precīzi atbilst tam, ko potenciālais pircējs meklē.

Manuālās reklāmas kampaņas. Tās tiek veidotas paralēli automatizācijas stratēģijām, jo visi maunālo kampaņu uzstādījumi ir pārvaldāmi un ietekmējami. Galvenais nosacījums - fokusēties uz ROAS un CPO.

Papildus automatizācijas rīki. Reklāmas tekstu automātiskie iestatījumi, pie kuriem vieni reklāmas teksti automātiski nopauzējas un ieslēdzas citi. Izcils rīks veiksmīgām lielpārdošanas un īslaicīgu akciju kampaņām. Rīka iestatījumi izslēdz cilvēcisko kļūdu, kā rezultātā lietotājam netiek rādītas neaktīvas akcijas.

Google Display mērķis ir Reach (arvien plašāka auditorijas uzrunāšana), piemēram izpārdošanās. Klasiskais remārketings ir aizliegts bezrecepšu medikamentu, medicīnas preču un uztura bagātinātāju reklāmās. Siltās auditorijas uzrunāšana tiek “nosegta” ar tā saucamo dinamisko remārketingu.

Dinamiskais remārketings

Pārdošanu lielo akciju laikā palielina akciju “ādiņu” pievienošana kreatīviem:

Auditorijas segmentēšana notiek pēc:

Sociālie tīkli

Kreatīvi. Tiek testēti dažādi Facebook&Instagram kreatīvu veidi.

Tiek izmantots dinamiskais remārketings. Veikti dažādi segmentēšanas testi pēc preču cenām, piemēram, rādīt preces ar cenu no X euro un no Y euro. Tiek analizēti iegūtie rezultāti pēc ROAS (ads spend return).

Auditoriju strukturēšana: aukstā (tie, kas vismaz 30 dienas nav bijuši web), siltā (dažāda mijiedarbība ar piedāvājumiem, cross sales, up-sale) un look-a-like auditorija.

Piedāvājumu daudzveidība. Regulāri tiek atjaunoti piedāvājumi ar mērķi noturēt viena lietotāja uzmanību ilgāku laiku. Akciju ir daudz, tās ir vēlams atjaunot ar 5-7 dienu intervālu.

Piedāvājumu automatizēšana. Līdzīgi kā Google ir ieviesti automatizēti specifiski uzstādījumi, kas pauzē reklāmas, ja tās nesasniedz benchmark (ROAS, max CPC, frekvence). Ja reklāma nesasniedz benchmark, tā atslēdzas, tiek ieslēgtas citas.

Klientu Look a like auditorijas noteikšana balstās uz pircēju lifetime value analīzes. Tiek balstīta uz pircējiem ar augstāko ROAS un rewenue.

Secinājumi

Pieteikties bezmaksas konsultācijai

    • izvērtēsim esošo reklāmas kampaņu atdevi;
    • izanalizēsim reklāmas kampaņu vai mājaslapas tehnisko pusi;
    • sniegsim 3‒5 ieteikumus** rezultātu uzlabošanai un mērķa sasniegšanai.

    ** Ieteikumus varēsim sniegt, ja tiks nodrošināta piekļuve Google Analytics.

    PIETEIKTIES BEZMAKSAS KONSULTĀCIJAI