Aktīvo YouTube lietotāju skaits pasaulē ir sasniedzis 2 miljardus mēnesī un 30 miljonus dienā, tādējādi YouTube ir kļuvis par vienu no pieprasītākajiem medijiem reklāmdevēju vidū. Google aktīvi veido jaunus YouTube risinājumus un konsolidē tos atbilstoši reklāmdevēju mārketinga uzdevumiem.
Velta Mestere, Valdes locekle, “RealWeb” mārketinga aģentūra
Šajā rakstā sniegts ieskats YouTube reklāmu jaunumos 2021. gadam, segmentējot tos atbilstoši reklāmdevēju vajadzībām.
Turpmāk tekstā uzskaitīti YouTube reklāmu risinājumi atbilstoši reklāmas mērķa piltuvei.
Video Search Campaigns
Jauns video reklāmas kampaņu veids, kas apvieno vairākus reklāmu formātus 2 uzdevumu atrisināšanai: Awareness un Maximize Reach.
Awareness – pirmā pieeja.
20 sekunžu neizlaižams video (unskippable video ads). Kā tas darbojas? Mākslīgais intelekts (machine learning) nosaka, cik liela ir varbūtība, ka lietotājs noskatīsies video (vai tomēr to izlaidīs). Ja sistēma uzskata, ka cilvēks videoklipu noskatīsies līdz galam, tam tiek rādīts vislētākais reklāmas formāts ar iespēju izlaist video (skippable video ads). Ja sistēma uzskata, ka cilvēks klipu nenoskatīsies līdz galam, tā rāda neizlaižamo 20 sekunžu video. Tādā veidā tiek optimizēta samaksa par demonstrēšanu, saglabājot augstu video skatījumu līmeni noteiktā budžeta ietvaros.
Maximize Reach – otrā pieeja.
Ir pieejams divos formātos: 6 sekunžu neizlaižams video un izlaižamo video formāti. Maximize Reach uzdevums ir maksimāli aptvert auditoriju (reach) attiecībā uz vienu (1) investīciju vienību. Sistēma izvēlas, kādu video formātu lietotājam rādīt, lai visefektīvāk aptvertu auditoriju ar minimālām budžeta izmaksām uz vienu (1) video rādījumu.
Video Search Campaigns reklāmdevējiem ir pieejams Beta testa versijā.
Masthead – video baneris galvenajā YouTube lapā. Mērķis – ātri aptvert maksimālu auditoriju. Ir pieejams:
Jaunums: vienots formāts 2021. gadā ar apmaksu pēc CPM (cost per thousand impressions) modeļa. Vairs nebūs pieejams CPD (cost-per-day) apmaksas formāts.
Masthead ir populārs, tāpēc rezervējams uz priekšu, izvēloties reklāmdevējam aktuālo periodu. Cenas 2021. gadam jau ir pieejamas un atkarīgas no valsts, kurā reklāma tiks rādīta.
Par izmaksām interesējieties pie mums!
Instant Reserve ir jauns YouTube reklāmu rezervēšanas attīstības virziens.
Kā tas darbojas? Kā ierasts, reklāmas kontos izveido reklāmas kampaņu, pievieno reklāmas budžetu, video, auditorijas segmentēšanu. Pēdējā reklāmas izveides posmā pieejamas divas izvēles iespējas:
1) CPM tiks noteikta pēc izsoles principa;
2) iespēja fiksēt cenu par rādījumu un noteikt konkrētu rādījumu skaitu konkrētā laika periodā. Izvēloties šo otro iespēju – Instant Reserve, sistēma aprēķina vidējo izsoles cenu un piedāvā to nofiksēt par nedaudz augstāku cenu nekā vidējā izsoles cena. Tādā veidā reklāmas demonstrēšana būs par fiksētu maksu un tiks garantēts noteikts rādījumu skaits.
Kad lietot Instant Reserve:
1. ja vēlaties, lai reklāma garantēti tiktu demonstrēta šaurai, specifiskai auditorijai. Izvēloties apmaksu pēc izsoles principa (ja ir neliels budžets), pastāv liela iespēja, ka reklāma var arī neparādīties;
2. ja vēlaties rādīt reklāmu noteiktā pieprasītā periodā.
Instant Reserve ir ērti izmantojams mediju plānošanā, jo ir zināms noteikts CPM un rādījumu skaits, kas ļauj plānot kampaņu noteiktā budžeta ietvaros. Šāds reklāmu rezervēšanas veids atbalsta visus video reklāmu formātus.
Tas pieejams Beta testēšanas versijā Google Ads un Google Display&Video360 reklāmu kontos.
YouTube lietotājiem ir pieejama milzīga mūzikas bibliotēka. Liela daļa YouTube aktīvo lietotāju izmanto šo vietni tieši mūzikas baudīšanai (kā fona mūziku, strādājot, sportojot u. c.). Lai reklāmdevējiem būtu iespēja aktīvi komunicēt ar šo auditoriju, YouTube ir izstrādājusi jaunumu – Audio Ads!
Audio Ads ir pieejams Google Ads reklāmas kontos, un tai ir piemērojams viss Google Ads inventārs: auditorijas segmentēšana, efektivitātes novērtēšana un rezultātu optimizācija.
Kā to izmantot? Ar mērķi paplašināt auditorijas uzrunāšanu.
Audio Ads lietošana ir ļoti vienkārša. Atliek izveidot 15 sekunžu ilgu audio paziņojumu un pievienot piedāvājuma attēlu.
Pieejams Beta testēšanas versijā Google Ads reklāmas kontos.
Jauni formāti
Auditorijas mijiedarbībai ar zīmolu, produktu un piedāvājumu YouTube piedāvā vairākus jaunumus. Runājot par YouTube, domājam par mediju platformu ar miljoniem aktīvu lietotāju, ar kuriem vēlamies mijiedarboties kā reklāmdevējs. TAČU… lietotāji apmeklē YouTube, lai izmantotu SATURU! Pēc YouTube statistikas viens aktīvais lietotājs skatās/klausās saturu vidēji 50 minūtes dienā. Saturu klasificē šādi:
Kā saprast, kāds saturs ir pieprasītākais YouTube lietotāju vidū?
YouTube Select – jauns premium saturs. Tas ir pats pieprasītākais saturs lietotāju vidū, kas reklāmdevēju ērtībām ir iedalīts 8 pakās.
Kā tas darbojas?
Sākotnēji sistēma izmanto mākslīgo intelektu (machine learning), lai noteiktu interesantāko un pieprasītāko saturu. Ar tādu signālu palīdzību kā laiks, kad saturs ir skatīts, lietotāju iesaiste (ar Share, Like un komentāriem) tiek atlasīts pats kvalitatīvākais saturs.
Nākamajā posmā šis saturs tiek iedalīts pakās (YouTube Line Apparels), balstoties uz dažādām tēmām, notikumiem vai lietotāju interesēm.
Pēdējā posmā apkopotais saturs tiek vēlreiz pārbaudīts, izmantojot manuālo moderāciju, lai gūtu pārliecību, ka tajās iekļauts tikai pats kvalitatīvākais un lietotāju pieprasītākais saturs.
Vēlamies pievērst uzmanību pakām ar saturu, ko veido populārākie blogeri un TV saturs. Tās ietver ne tikai YouTube pieejamos kanālus; tajās ir atlasīts pats saistošākais saturs!
YouTube Select dažādu valstu statistika parāda zīmola atpazīstamības pieaugumu vidēji par 13%, ROI (Return on Investment) – 6 reizes, un tas mijiedarbībā ar auditoriju ir gandrīz par 80% efektīvāks par TV saturu.
Kā pareizi izmantot YouTube Select pakas?
Satraukumam par auditorijas trūkumu kādā pakā nav pamata. YouTube pārbauda un nodrošina, lai katrā pakā būtu pietiekami daudz auditorijas. Turklāt ir pieejama atsevišķa paka, kurā ir atlasīts PATS populārākais saturs – Viss YouTube Select. Tas obligāti izmantojams kopā ar tradicionālajiem videoklipu formātiem.
Kampaņas budžetu sadaliet šādi:
20% – YouTube Select / 80% – pārējie formāti pilnīgai auditorijas aptveršanai.
Lietojot neizlaižamo reklāmu formātu (unskippable ads), iegūsiet maksimāli iespējamo piedāvājuma mijiedarbību ar lietotāju un video noskatīšanos līdz galam.
Izmantojiet pakas kopā ar Instant Reserve reklāmas rezervēšanas iespēju, nodrošinot reklāmas rādīšanu premium satura laikā par fiksētu cenu un noteiktu rādījumu skaitu! Tieši šādā kombinācijā YouTube Select ir visefektīvākais ar augstu piedāvājumu noskatīšanās % par garantētu CPM.
YouTube Select jau ir pieejams Google Ads un Google Display&Video360 reklāmas kontos.
Jauni formāti
Video Action Campaigns ir kārtējais jaunums no YouTube. Ar tā palīdzību video reklāma tiek izvietota Google atbalstītajās lapās un YouTube App. Tādā veidā tiek iegūta pieeja jaunām platformām, savukārt Google mākslīgais intelekts iegūst vairāk datu, lai meklētu auditoriju, kas potenciāli konvertēsies reklāmdevējam vajadzīgajos pirkumos/pasūtījumos.
SiteLinks paplašinājumi sniedz iespēju pie reklāmas videoklipa pievienot saites (linkus) uz noteiktiem mājaslapas produktiem un pakalpojumiem. Piemērots gan e-komercijas uzņēmumiem pirkumu palielināšanai, gan jebkuram citam reklāmdevējam pieteikumu skaita palielināšanai. Piemēram, “Shop now” aizvietojiet ar “Learn more” un iegūsiet vairāk klikšķu, vairāk atdeves (konversijas) un zemākas izmaksas!
Vēl viens jaunums – YouTube reklāmu risinājums e-komercijai. Tas sniedz iespēju pievienot video reklāmai produktu kartītes.
Pateicoties šim paplašinājumam, Google Merchant Center pieejamās preces iespējams iekļaut komerciālos videoklipos. Risinājums būtiski uzlabo reklāmas konversiju.
Tas automātiski rāda atbilstošos produktus no datu faila (XML), un ir iespējams pievienot no 6 līdz 10 vienībām. Katram rādījumam tiek pievienota saite uz konkrēto produktu mājaslapā.
Audience Expansion ir vēl viens YouTube risinājums performances reklāmas kampaņām.
Šis YouTube jaunums piedāvā iespēju paplašināt mērķauditorijas sasniegšanu pēc Look Alike principa. Sistēma palīdz atrast YouTube kanālā vislīdzīgāko auditoriju tai, kas reklāmdevēja iepriekšējās kampaņās bijusi visienesīgākā.
Audience Expansion darbojas kā reklāmu paplašinājums ar vienkāršu iespēju to ieslēgt vai atslēgt.
Pieejama Google Ads un Google Display&Video360 reklāmas kontos.
Mediju kampaņu novērtēšanā lielākais reklāmdevēju izaicinājums ir mediju reklāmu ietekme uz peļņu. Lietotājs līdz pirkuma veikšanai migrē starp meklēšanas sistēmām, sociālajiem tīkliem un medijiem, un sākotnējā video reklāmas ietekme ir grūti identificējama. Google atskaitei YouTube Web Engaged View Conversion Events tagad ir pievienojusi Google Ads atribūtika. Tās mērķis ir sekot pircēja mijiedarbībai ar YouTube reklāmu ceļā līdz pirkumam un vienkāršot reklāmas ietekmes novērtēšanu.
Atskaite jau ir pieejama Google Ads reklāmu kontos.
Reklāmdevēji bieži vien neizmanto visas YouTube video formātu iespējas, jo tiem trūkst zināšanu par konvertējamajiem formātiem vai tādu nav.
Lai YouTube būtu maksimāli pieejams un ērts jebkuram reklāmdevējam, ir izstrādāts jauns rīks – Video Builder. Tagad ir iespēja ar dažiem klikšķiem izveidot konvertējamu videoklipu.
Kā tas darbojas?
YouTube videoklipu bibliotēkā ir apkopoti labākie (pēc konversiju rādītājiem) video reklāmu klipi. Tiek piedāvāti arī dažādi scenāriji, kā videoklips varētu izskatīties, piemēram, kā promo akcija vai preču katalogs. Lai izveidotu klipu, ir nepieciešams logo, preču bildes, reklāmas saukļi un zīmola krāsas. Jāizvēlas piemērotākais paraugs un videoklipa veids no YouTube piedāvātajiem, jānomaina tajā bildes, jāpievieno zīmola krāsas un saukļi, jāizvēlas fona mūzika, un videoklips ir gatavs!
Video Builder jau ir pieejams Google Ads un Google Display&Video360 Beta versijā.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.