Digitālā mārketinga aģentūra un klients – kāpēc atjaunot zaudēto uzticēšanos?
Slēptas komisijas maksas, neieinteresētība, izvairīšanās no komunikācijas un pavirša attieksme pret klientu visā pasaulē pēdējo gadu laikā ir būtiski iedragājusi uzņēmēju uzticēšanos digitālās reklāmas aģentūrām. 63% reklāmdevēju apgalvo, ka neuzticas aģentūrām, jo saskārušies ar necaurspīdīgu rīcību no aģentūras puses, savukārt 71% neuzticas jo cietuši no krāpnieciskām darbībām (1). Kāpēc mūsdienu apstākļos abām iesaistītajām pusēm būtu patiešām vērtīgi uzpucēt savas attiecības?
Darbs savstarpējās uzticēšanās apstākļos ir svarīgs jebkurās biznesa attiecībās. Arī attiecībās starp digitālā mārketinga aģentūru un klientu, kas pēdējo gadu laikā ir piedzīvojušas izmaiņas. Nebaidīšos teikt, ka šīs attiecības vairs nav tikai klienta un aģentūras attiecības. Digitālā mārketinga aģentūra ar savu komandu šobrīd ļoti bieži kļūst par uzņēmuma komandas paplašinājumu. Tam par iemeslu ir digitālās mārketinga vides dinamiskās un pastāvīgās izmaiņas, kam nav vienkārši izsekot. Turklāt ir nepieciešamas aizvien jaunas prasmes, lai analizētu un optimizētu datus, izmantotu jaunus rīkus u.tml. Agentūras rīcībā ir speciālisti, kas var konsultēt par visām jaunākajām tendencēm.
Citus ieguvumus izklāstīšu tālāk tekstā. aču pirms tam gribu uzsvērt, ka arī aģentūrai ir svarīgi pacensties. Pirmkārt, uzticēšanās nāk par labu savstarpējai komunikācijai un, iespējams, arī sadarbības paplašināšanai. Otrkārt, iespēja izmantot un analizēt datus dod aģentūrai priekšrocības konkurences cīņā konkrētā nozarē – cēloņsakarību vērošana, vērtējot konkrētus piemērus, dod iespēju iedziļināties nozares specifikā un atrast labākos risinājumus, pielāgotus tieši tai.
Gatavs plāns un komanda
Skatoties uz uzņēmuma dzīves ciklu, tas ir tikai loģiski, ka uzņēmums savas darbības sākumā visu dara pašu spēkiem. Nākamais solis – tiek piesaistīts kāds ārštata padomdevējs vai uzņēmuma komandai pievienojas mārketinga speciālists. Tas atkal ir risinājums kādam laikam. Ja uzņēmums aug, aug arī tā prasības pēc dažādiem mārketinga kanāliem, rīkiem un jaunāko iespēju izmantošanas.
Kā jau minēts, piesaistot digitālās reklāmas aģentūru, uzņēmums iegūst veselu speciālistu komandu, kas, pirmkārt, un parasti bez papildus samaksas izstrādā mārketinga stratēģiju. Tā nodrošina plašāku skatījumu par to, kā ieiet tirgū. Un, vienojoties par sadarbību, stratēģiju būs iespējams arī īstenot.
Otrkārt, uzņēmums maksā tikai par tām darba stundām, ko reāli digitālās mārketinga aģentūras speciālisti velta viņa kampaņu veidošanai. Trešais ieguvums ir cieši saistīts ar otro – uzņēmumam nav jāmaksā par darbinieku apmācībām un arī darbinieku algošanu specifiskā nišā. Līdz ar digitālās reklāmas aģentūras piesaisti uzņēmums faktiski iegūst desmit dažādus darbiniekus – analītiķus, dizainerus, mārketinga speciālistus, biznesa attīstības un citus speciālistus. Reizēm par samaksu par aģentūras pakalpojumiem nav iespējams noalgot pat vienu speciālistu. Bet te – vesela brigāde!
Izšķiroša var būt komunikācija
Digitālās reklāmas aģentūras speciālisti konsultācijām ir pieejami pastāvīgi, taču pats klients var izvēlēties, cik cieši sadarboties un iesaistīties aģentūras kampaņu veidošanas darbā. Ir uzņēmumi, kas ar aģentūrām vēlas būt pastāvīgā sasaistē. Īpaši sākumā komunikācija noteikti ir intensīvāka. Ja kampaņas tiek vērstas uz jauniem vēl neapgūtiem tirgiem, arī tad parasti ir daudz jautājumu. Taču lēnām klients izglītojas, izprot specifiku, saņem rezultātus un tad tik intensīva komunikācija parasti vairs nav nepieciešama. Te gan jāuzmanās abām pusēm, jo komunikācijas trūkums bieži tiek minēts kā iemesls sadarbības pārtraukšanai. Par to uzņēmumu vadītāji runā bieži un daudz. Viņi tomēr grib just to drošo plecu blakus.
Ja tomēr sadarbība kāda iemesla dēļ nevedas, tad jāmeklē cita aģentūra. Izvēloties ir svarīgi jautāt pēc aģentūras pieredzes nozarē, kuru pārstāv uzņēmums. Īpaši svarīgi tas ir tad, ja ir plāns kampaņas vērst uz eksporta tirgiem. Ja digitālās reklāmas aģentūrai ir pieredze konkrētajā tirgū, tad tā var ātri palīdzēt atrast efektīvākās platformas, kas reizēm vietējā tirgū var būt pat svešas un mērķauditorijas neizmantotas. Tādējādi tiek ietaupīts laiks un nauda par eksperimentiem.
Vēl pirms vienošanās par sadarbību uzņēmums var pārbaudīt digitālās reklāmas aģentūras apgrozījumu, lai pārliecinātos par tās pozīciju tirgū. Arī tas liecinās par pieredzi un klientiem.
Kad vēl var noderēt partnerība ar digitālās reklāmas aģentūru?
Tehnoloģijas tik strauji attīstās, ka reizēm uzņēmums nemaz nezina, kādus pakalpojumus tas var saņemt. Tāpēc ir ļoti svarīga gan komunikācija starp aģentūru un uzņēmumu, gan paļaušanās un uzticēšanās attiecībā uz pieņemto lēmumu pareizību, gan arī atvērtība visam jaunajam. Kā jau minēts, reizēm aģentūrām ir pieeja pavisam jaunām iespējām. Jāļaujas, ja var tās izmēģināt, jo mūsdienās jebkura inovācija ir vērsta uz vēl precīzāku un efektīvāku savas mērķauditorijas sasniegšanu.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.